Mysza

Zalety nowoczesnej platformy e-commerce

Platforma e-commerce to nowoczesne narzędzie, które jest wykorzystywane przez coraz więcej przedsiębiorców. Czy warto zdecydować się na jej wdrożenie? Jakie są jej zalety?

Platforma e-commerce od Oxido to coś więcej niż sklep internetowy. To rozbudowane oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży w internecie, także wieloopoziomowej, obejmującej transakcje między producentem, dystrybutorami, dostawcami etc. Coraz częściej jest wdrażana, jest bowiem inwestycją, która zwraca się w szybkim czasie: ułatwia zarządzanie sprzedażą, skraca realizację zamówień, eliminuje błędy. Przyjrzyjmy się jej głównym zaletom.

1. Automatyzacja działań

Sprzedaż wielopoziomowa jest wymagająca, potrzebna jest tu bowiem sprawna organizacja i koordynacja działań, tak aby nie dochodziło do pomyłek. Całą sekwencję wielu czynności bez problemu można zastąpić automatyką, jaką oferuje platforma e-commerce.

Statusy zamówień, informacje o zamówieniach, zwrotach i reklamacjach, przepływ dokumentacji – to wszystko w ramach platformy e-commerce odbywa się automatycznie, za pomocą dosłownie kilku kliknięć. Nie trzeba tu rozmów telefonicznych, wysyłania faksów czy poczty tradycyjnej. Wszystkie strony transakcji są informowane o zmianach na bieżąco.

Dzięki automatyzacji najważniejszych procesów wzrasta jakość obsługi, skraca się czas realizacji działań, współpraca jest dużo bardziej satysfakcjonująca.

2. Stała kontrola nad procesami

Platforma e-commerce daje możliwość monitorowania wszystkich aktywności, zarówno użytkowników, jak i partnerów. To także stały dostęp do historii, statusów, faktur, rozliczeń i szeregu innych dokumentów.

System może zostać skonfigurowany tak, aby każda nowa aktywność była sygnalizowana jego użytkownikom mailem. Przy czym system powiadomień mailowych jest bardzo rozbudowany – można dostosować go w 100% do siebie i określić, które powiadomienia mają do nas trafiać.

3. Odciążenie zespołu pracowników

Dzięki zautomatyzowaniu procesów, a także dostępowi klientów do niektórych części platformy, pracownicy oszczędzają czas, który przeznaczyć mogą na inne czynności.

Platforma zwalnia ich z konieczności obsługiwania zapytań, przyjmowania zamówień, informowania o postępach w realizacji zgłoszeń. Klient dokonuje wszelkich zgłoszeń we własnym zakresie, a pracownicy otrzymują po prostu informacje o jego działaniach. Zakupy dokonują się bez większych ingerencji pracowników.

4. Usprawnienie płatności

To kolejny element transakcji, który odbywa się automatycznie, w dużej mierze bez angażowania pracowników. Klient sam wybiera opcje płatności i ich dokonuje, a system generuje wszystkie potrzebne dokumenty: potwierdzenia, faktury, wpisy. Można go skonfigurować w taki sposób, aby wysyłał powiadomienia o nieopłaconych zamówieniach, zachętę w przypadku porzuconego koszyka.

Możliwe jest także zintegrowanie systemu e-commerce z systemami księgowymi, dzięki czemu wiele operacji będzie wykonywanych automatycznie.

5. Łatwe zarządzanie cenami

Nasza platforma posiada ogromne możliwości w zakresie zarządzania polityką cenową. Możliwe jest ustalanie cen promocyjnych, wyprzedażowych, niższych cen dla grup produktów – np. z wadą, przekraczających daną wagę czy liczbę, ostatnich sztuk w magazynie. W naszym systemie e-commerce można też ustalać ceny dla poszczególnych grup użytkowników: np. tych, którzy już dokonali zakupów, nowych klientów, dla partnerów etc.

Dzięki temu zarządzanie polityką cenową staje się bezproblemowe. Narzędzia wbudowane w system e-commerce dają stały ogląd przypisanych cen, które w każdej chwili mogą być zmienione.

Polityka cenowa kształtowana w oparciu o warunki współpracy to ogromny plus dla firmy w oczach partnerów biznesowych.

6. Wizualizacja produktów

Platforma e-commerce od Oxido posiada możliwość korzystania z konfiguratora produktów. To narzędzie pozwalające zwiększyć satysfakcję z zakupów – klient bowiem samodzielnie dostosowuje produkt do swoich oczekiwań, wybierając z dostępnych opcji. Każdy wybór zostaje natychmiast zwizualizowany, a cena uaktualniona. Dzięki temu klient wie, co kupuje, zna wszelkie parametry produktu, wie także, ile za ten produkt zapłaci. 

Konfigurator produktów i możliwość zwizualizowania produktu przekładają się na większą liczbę zadowolonych klientów i mniej zwrotów spowodowanych faktem, że klient inaczej sobie danym produkt z ustaloną konfiguracją wyobrażał.

7. 24 godziny na dobę, na każdym urządzeniu

Nasz system dostępny jest 24 godziny na dobę. Oznacza to, że działa niezależnie od obecności pracowników w firmie, poza godzinami pracy biura, także w święta i w nocy.

Zachowuje ponadto pełnię funkcjonalności na każdym urządzeniu, także mobilnym. Użytkownicy mogą z niego korzystać w każdej rozdzielczości, na tabletach, smartfonach, laptopach, netbookach etc. Na każdym z nich będzie dobrze wyglądał i poprawnie działał. Zwiększa to szybkość transakcji i przysparza nowych klientów.

8. Wzrost sprzedaży i rozwój biznesu

Klienci lubią systemy e-commerce. Dzięki nim mają kontrolę nad swoim zamówieniem i stały dostęp do informacji. Dysponując systemem e-commerce dużo łatwiej jest ponadto zyskać partnerów w interesie. Na tym gruncie każde narzędzie, które usprawni sprzedaż i wszelkie procesy, jest na wagę złota.

Dlatego wdrożenie platformy e-commerce przełożyć się może bezpośrednio na rozwój firmy i wzrost sprzedaży.

9. Więcej odwiedzających

Platforma e-commerce od Oxido daje duże możliwości w zakresie SEO. Optymalizacja sklepu dzięki wbudowanym narzędziom jest łatwa i odbywa się za pomocą panelu. Można tu ustalać tytuł każdej strony (także produktu), tworzyć opisy meta, tagi, słowa kluczowe. System oferuje także prostą integrację z mediami społecznościowymi – bez problemu stworzy się z jego poziomu opis postu i wklei zdjęcie.

Wszystkie te działania zmierzają do pozyskania większej liczby odwiedzających, a później klientów. Jeśli zostaną połączone z odpowiednio opracowaną strategią promocyjną, będą filarem sukcesu.

Platforma e-commerce ma wiele zalet. Jej wdrożenie ułatwia i automatyzuje wiele procesów, zwiększa poziom zadowolenia, pozwala rozwijać biznes i przekonywać do siebie kolejnych partnerów i klientów. Jej wybór może nie być łatwy, na rynku bowiem jest wiele platform. Warto zainteresować się propozycją Oxido – projektowaliśmy naszą platformę e-commerce z myślą o stworzeniu systemu, z jakiego sami chcielibyśmy korzystać. Połączyliśmy w nim to, co najlepsze w innych platformach, wyeliminowaliśmy ponadto ich wady. Oferujemy Wam system otwarty na Wasze potrzeby i gotowy do rozbudowy w razie konieczności. Zapraszamy do kontaktu! :)