Mysza

Czy Twoja firma potrzebuje konfiguratora produktów?

Konfigurator produktów to potężne narzędzie, które – właściwie zaprojektowane i wdrożone – znacząco zwiększa satysfakcję klientów z zakupów i usprawnia proces realizacji zamówień. Czy jednak sprawdzi się w każdym biznesie? Zapraszamy do lektury!

Każdego dnia obserwujemy konfiguratory, które stworzyliśmy dla naszych Klientów. Wzmacniają one lojalność ich klientów, podnoszą satysfakcję z zakupów, pozytywnie oddziałują na wizerunek ich firm, zmniejszają liczbę zwrotów – a to tylko niektóre z ich zalet. Zostały one przez nas dopasowane idealnie do konkretnych branż, dzięki czemu bez problemu spełniają swoją rolę. Czy jednak narzędzie, jakim jest konfigurator, sprawdzi się w każdej branży?

Konfigurator produktów – narzędzie w służbie personalizacji

Jesteśmy świadkami nieustannego wzrostu wymagań klientów. Nie wystarczy już dziś oferować po prostu dobrych produktów – konkurencja też je pewnie oferuje. Trzeba energicznie wychodzić na przeciw coraz bardziej specyficznym wymaganiom klientów. Jednym z nich jest maksymalna personalizacja – kończą się bowiem czasy, kiedy wymagający klient zadowalał się tym, co masowe. Dziś pragnie produktu w 100% dostosowanego do jego potrzeb. Personalizacja zresztą została wskazana przez PayU jako najważniejszy trend w e-commerce 2017 roku. Dzięki niej bowiem klient czuje się traktowany wyjątkowo, otrzymuje produkty dopasowane idealnie do jego potrzeb. Czy takie doświadczenia może zaoferować mu tradycyjny e-sklep, w którym produkty są wyświetlane standardowo, a jeśli mają jakieś swoje wersje, ich wyglądu należy się tylko domyślać? Raczej nie.

Z pomocą przychodzi tu właśnie konfigurator produktów. Narzędzie to pozwala klientowi we własnym zakresie, na dowolnym urządzeniu, w zaciszu domowym, stworzyć produkt idealnie dopasowany do jego potrzeb. Do dyspozycji ma pełną ofertę firmy, zaprezentowane zostają mu ponadto wszystkie możliwości, jakie ma w związku z kupowanym produktem. Są to różne kolory, rozmiary, kształty, dodatki, elementy wyposażenia, warianty – jednym słowem wszystkie opcje danego produktu. Dawniej ich zaprezentowanie wymagałoby robienia tysięcy zdjęć, dlatego właściciele e-sklepów ograniczali się do prezentowania produktu w jednej wersji i wymienienia wszystkich możliwości. Klient natomiast był zmuszony wyobrazić sobie produkt w wybranej przez siebie wersji, co często rodziło niezadowolenie z ostatecznego efektu.

Konfigurator produktu rozwiązuje ten problem. Pozwala on klientowi stworzyć dokładnie taki produkt, który w pełni odpowiada jego potrzebom i zobaczyć go jeszcze przed zakupem. Klient używając konfiguratora ma ponadto pewność, że sam tworzy produkt i że to od niego samego zależy, jak będzie on ostatecznie wyglądał. Nie ma narzędzia lepiej służącego jakże pożądanej dziś personalizacji, niż konfigurator produktów!

Jak można wykorzystać konfigurator produktów?

Konfigurator produktów, który proponowany jest przez firmę Oxido, jest narzędziem skrojonym na miarę Waszego biznesu. Oznacza to, że przygotujemy go tak, aby był w pełni funkcjonalnym narzędziem, które Wasi klienci wykorzystają do uzyskania produktów zgodnych z ich oczekiwaniami. Ale można go wykorzystać nie tylko do konfigurowania produktów, ale także... usług!

Bo klienci w dzisiejszych czasach chcą także usług na miarę. Oczekują przedstawienia konkretnej, spersonalizowanej oferty i ukazania im, jak realnie zmieni ona ich życie. Także tu z pomocą przychodzi konfigurator od Oxido. Każda usługa może znaleźć w nim graficzne odzwierciedlenie,  a świetnym dodatkiem będzie aktualizująca się wraz z wyborem kolejnych opcji cena. Dzięki temu klient nie tylko zyska rozeznanie we wszystkich opcjach oferty, naocznie zobaczy, jak ona wpłynie na jego życie, ale także będzie dokładnie wiedział, ile za nią zapłaci i w jaki sposób. Konfigurator może zostać jeszcze bardziej rozbudowany i w 100% dopasowany do potrzeb.

Oczywiście konfigurator świetnie sprawdza się przede wszystkim w branżach, które oferują konfigurowalne produkty. Umożliwi on nadanie im cech szczególnie pożądanych przez klientów, a także ich spersonalizowanie poprzez nałożenie kolorów, napisów, zdjęć (swoich lub przygotowanych), zmianę rozmiarów i kształtów, wyposażenia i wielu innych elementów. Dzięki niemu nie jest konieczne wykonywanie zdjęć każdemu produktowi z osobna w każdej możliwej wersji – byłby to czasochłonny i kosztowny proces. 

Konfigurator z powodzeniem może być wykorzystywany nie tylko w sklepach on-line, ale także w sklepach stacjonarnych, do prezentowania oferty produktów czy usług przez sprzedawców i specjalistów od obsługi klienta. Dzięki niemu można ograniczyć liczbę produktów magazynowanych w sklepach, a jednocześnie z powodzeniem móc zaprezentować klientowi wszystkie możliwe wersje. Skróci to czas potrzebny klientowi na decyzję dotyczącą zakupu, bowiem od razu widzi on, jak wygląda produkt czy na czym polega usługa, którą jest zainteresowany, zna dokładną też cenę. Dzięki kreatorowi sprzedawca jest w stanie od ręki stworzyć idealną, w pełni dopasowaną do potrzeb klienta ofertę.

Konfiguratory można zabrać wszędzie: na konferencje, targi, sympozja, pokazy, narady – umożliwią one bezproblemową prezentację produktów i usług partnerom biznesowym i innym uczestnikom.

Jest jeszcze druga strona: konfigurator produktów jako część naszej platformy e-commerce pozwala zgromadzić wszystkie niezbędne do realizacji zamówienia informacje w formie przystępnej dla obsługi sklepu. Jeśli klient złożył zamówienie, to znaczy, że podał wszystkie informacje – konfigurator jest bowiem tak zaprojektowany, że nie można złożyć zamówienia bez wypełnienia wymaganych pól. To ważne, bowiem brak informacji pominiętych często przez niewiedzę czy przypadek, wydłuża czas realizacji zamówienia, powoduje frustrację klientów i pracowników, doprowadza do błędnych realizacji, reklamacji, zwrotów. Dzięki niemu zamówienia są realizowane dużo sprawniej, a liczba zwrotów z powodu błędów zminimalizowana w zasadzie do zera.

Czy moja firma potrzebuje konfiguratora produktów?

To pytanie zadają nam często potencjalni klienci dzwoniący do Oxido. Konfigurator nie sprawdzi się w każdej branży, ale są takie, gdzie będzie solidnym wsparciem i przyniesie świetne rezultaty. Warto z niego skorzystać, jeśli:

  • Twoja firma oferuje produkty o wielu wariantach (np. drzwi w różnych kolorach, szerokościach, wyposażone w różne szyby),
  • do głównego produktu klient może zamówić elementy dodatkowe, które wpływają na jego wygląd i funkcjonalność (np. akcesoria dołączane do roweru jak sakwa, pompka, bidon etc.),
  • posiadasz rozbudowaną ofertę, ale np. w sklepie stacjonarnym nie masz możliwości zaprezentowania każdego produktu z oferty – dotyczy to zwłaszcza produktów o większych gabarytów, jak drzwi, okna, meble na wymiar,
  • Twoja oferta jest rozbudowana o wiele dodatkowych opcji, przez co klient może popełnić pomyłkę co do ostatecznej ceny – konfigurator pozwoli uniknąć rozczarowania.

Branże, w których szczególnie sprawdzi się konfigurator to:

  • branża meblowa,
  • szafy na wymiar,
  • produkcja bram, płotów, ogrodzeń,
  • branża naklejek ściennych,
  • branża samochodów,
  • produkcja garnków, kubków i innego wyposażenia kuchni i stołu,
  • branża ubraniowa,
  • branża ubezpieczeń,
  • operatorzy komórkowi,
  • banki,
  • i wiele innych.

A może pracujesz w branży, której nie wymieniliśmy, a czujesz, że nasz konfigurator mógłby być z powodzeniem wykorzystany w Twojej pracy? Zadzwoń do nas lub napisz, przygotujemy dla Ciebie produkt, który Cię zaskoczy, ułatwi Twoją pracę i zwiększy zyski!

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!