Co to jest platforma e-commerce i czym różni się od zwykłego e-sklepu?
27 listopada 2017
Oferta oprogramowania dla sklepów internetowych jest bardzo rozbudowana. W większości jednak zapewnia ono odpowiedź jedynie na typowe potrzeby użytkowników. Co jednak, kiedy biznes firmy jest bardziej specyficzny? Oxido ma rozwiązanie. Zapraszamy do lektury!
W większości potrzeby właścicieli e-sklepów lub tych, którzy chcą dopiero założyć e-sklep są podobne. Potrzebują oprogramowania, które pozwoli im w łatwy i szybki sposób umieszczać produkty na stronie, przyjmować zamówienia i nimi zarządzać, pozycjonować sklep. Ważne jest też, aby interfejs dla klientów był wygodny i intuicyjny, wyposażony w narzędzia, które zwiększą satysfakcję z zakupów (np. porównywarkę produktów, dobrą wyszukiwarkę, filtry wyników wyszukiwania, kalkulator kosztów), zapobiegną porzucaniu koszyków (np. dzięki możliwości zakupów bez rejestracji), podpowiedzą inne produkty, którymi klient może być zainteresowany.
Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy posiadamy specyficzny biznes, a najpopularniejsze narzędzia dla e-sklepów są niewystarczające? Oxido ma rozwiązanie tego problemu!
Platforma e-commerce – co to jest?
Platforma e-commerce jest rozbudowanym i specyficznym sklepem internetowym. Jej zastosowanie świetnie się sprawdza w przypadku firm produkcyjnych oraz oferujących asortyment trudny do sprzedaży w zwykłym sklepie, których potrzeby są dużo bardziej nietypowe.
Platforma e-commerce posiada to wszystko, co posiada zwykły e-sklep, ale dodatkowo ma wiele innych zaawansowanych funkcji. Zazwyczaj też, zachowując podstawowe opcje, jest dopasowywana do kształtu konkretnego biznesu. Dzieje się tak dzięki tworzeniu dodatków, które rozszerzają jej funkcjonalność i wspomagają indywidualne potrzeby konkretnego biznesu. Dzięki temu, że podstawy platformy są zachowane i mogą być szybko wdrożone, czas wykonania całości jest dużo krótszy, niż w przypadku tworzenia dedykowanego oprogramowania od zera.
Platforma e-commerce od Oxido – możliwości
Platforma e-commerce od Oxido jest rozbudowanym produktem powstałym z myślą o dużych sklepach internetowych, choć z powodzeniem może być stosowana także i w mniejszych. Posiada ogrom możliwości, które aż proszą się o wykorzystanie. Oprócz tych podstawowych, dostępnych także w tradycyjnych sklepach internetowych, są to także m.in.:
Sprzedaż wielopoziomowa
Nasza platforma umożliwia sprzedaż wielopoziomową (producent, dystrybutorzy, klienci końcowi). Oznacza to, że oprócz możliwości tradycyjnych e-zakupów dokonywanych przez klientów końcowych, wspiera także przepływ zamówień między producentem a dystrybutorami. Platformę wyposażyliśmy w wiele narzędzi, które umożliwiają efektywne sprzedawanie.
Są to m.in. możliwość swobodnego kształtowania warunków współpracy w oparciu o rabaty dla grup produktów czy umożliwienie sprzedaży pojedynczych produktów w specjalnych cenach – np. podczas promocji, ostatnie sztuki, przedmioty z defektami, powystawowe. Nasza platforma obsługuje również formularze do komunikacji między producentami i dystrybutorami, powiadomienia e-mailowe o zmianach statusów zamówień, stały dostęp do informacji o zamówieniach, reklamacjach, nowościach i wszelkich zmianach w ofercie. Jest też baza materiałów marketingowych, które kontrahenci mogą pobrać i wykorzystać w swoich działaniach promocyjnych.
Wszystkie operacje na naszej platformie odbywają się przy użyciu przejrzystego, miłego dla oka i łatwego w użyciu panelu, który został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowania i możliwością obsługi przez osoby, które mają minimalną wiedzę techniczną.
Konfigurator produktów
Konfigurator produktów to rozbudowany system wizualizacyjny, który daje możliwość przedstawienia klientom produktu w każdej z dostępnych wersji. Jest to rozbudowana aplikacja dostępna online (także na urządzeniach mobilnych), dzięki której klient widzi, jak wygląda przedmiot, który kupuje. Co więcej, ma pod ręką wszystkie opcje, z którymi jest dostępny produkt. Wybierając je, widzi, jak one wyglądają, poznaje też cenę całej konfiguracji.
Konfigurator prezentuje całą ofertę w przejrzysty sposób. Dzięki jego możliwościom nie jest konieczne robienie zdjęcia każdemu produktowi w każdej możliwej wersji – przy rozbudowanej ofercie i mocno konfigurowalnych produktach trzeba by było zrobić tysiące zdjęć. Konfigurator pokaże produkt, a dodatkowo kolejne opcje wybierane przez klienta będą widoczne natychmiast po ich kliknięciu. Jeśli produkt spełnia już wymagania, Klient może wysłać zamówienie do sklepu lub wydrukować i udać się z nim osobiście.
Wdrożenie konfiguratora produktów ma wiele zalet. Pozwala ograniczyć liczbę zwrotów, bo klient dokładnie wie, co kupuje i nie musi sobie tego wyobrażać; sprawniejszą realizację zamówień; mniej pomyłek przy realizowaniu zamówienia; łatwe zamawianie produktu. Więcej o konfiguratorach produktów można przeczytać w opisie usługi na naszej stronie.
Dla kogo platforma e-commerce jest dobrym rozwiązaniem?
Ze względu na rozbudowane możliwości platforma e-commerce jest najlepszym rozwiązaniem dla średnich i dużych firm, których oferta jest rozbudowana i trudna do zaprezentowania w tradycyjnym e-sklepie. Przychodzący tu z pomocą konfigurator produktów rozwiązuje ten problem i wizualizuje produkt w każdej możliwej wersji. Platforma jest bardzo dobrym wyborem w firmach prowadzących wielopoziomową sprzedaż. Nasze narzędzia usprawnią wszelkie procesy i ułatwią zarządzanie nawet mnóstwem zamówień otrzymywanych zarówno od klientów detalicznych, jak i od dystrybutorów.
Wśród branży, w których platforma e-commerce przyniesie najlepsze rezultaty, są: branże producentów drzwi, okien, bram garażowych; mebli; szaf do zabudowy; sprzętu AGD i RTV; samochodów, motocykli, rowerów, sprzętu sportowego, odzieży i obuwia oraz wielu innych. Platformę zastosować można także w instytucjach finansowych: bankach, funduszach inwestycyjnych, firmach ubezpieczeniowych; w firmach usługowych, jak drukarnie, biura podróży. To tylko niektóre obszary zastosowań, w rzeczywistości jest ich dużo więcej.
Coraz więcej osób oczekuje możliwości zamówienia przedmiotów i usług w pełni dopasowanych do ich preferencji. Aby ten zakup był satysfakcjonujący, potrzeba jest wizualizacja kupowanego produktu. Tradycyjne sklepy internetowe nie są w stanie w pełni odpowiedzieć na tę potrzebę: nie wizualizują wyboru kolejnych opcji, nie aktualizują cen, w rezultacie czego klienci czasem otrzymują produkt, który tak naprawdę nie spełnia ich oczekiwań.
Również producenci często mają problem ze znalezieniem odpowiedniego narzędzia, które pomoże zarządzać ogromną bazą produktów, a także efektywnie realizować wielopoziomową sprzedaż. Z pomocą przychodzi tu właśnie platforma e-commerce od Oxido. Można z niej korzystać nie tylko on-line, ale także stacjonarnie, a nawet w bardziej mobilnej pracy handlowców. Zapraszamy serdecznie do kontaktu z nami - platformę dostosujemy do potrzeb Waszego biznesu bez względu na to, jak bardzo jest wymagający!