Mysza

Skuteczna landing page – elementy, które wzmacniają efektywność

Czy wiecie, że landing page to jedno z najpotężniejszych marketingowych narzędzi? Specjalnie skonstruowana strona, na której "lądują" potencjalni klienci, ma ogromną moc – oczywiście o ile zostanie odpowiednio zaprojektowana. Poznajcie kilka elementów, które podniosą jej skuteczność!

Landing page jest odpowiednio przygotowaną stroną, na którą zostają przeniesieni klienci w momencie kliknięcia w wyświetlaną w danym miejscu sieci reklamę. Czasem jest to podstrona istniejącej już witryny (np. z opisem reklamowanej usługi), czasem osobna, specjalnie przygotowana strona. Ma być narzędziem w osiągnięciu założonego w kampanii celu, jej elementy mają sprawić, że klient np. zapisze się na newsletter, wykona połączenie telefoniczne, ściągnie e-booka, kupi produkt lub usługę. Dlatego tak ważne jest, aby landing page był przemyślany – każdy element ma tu znaczenie. Co koniecznie powinno się na nim znaleźć? 

Chwytliwy nagłówek

To ten element, na który klient zwróci uwagę od razu po przejściu na landing page. Wystrzegaj się nagłówków napisanych od niechcenia i nieprzemyślanych. Nawet najlepiej zaprojektowany landing page nie obroni się, jeśli zignorujesz siłę tego elementu. Niech nagłówek informuje w ciekawy sposób, czego dotyczy landing page i jakie korzyści klient odniesie, kiedy wykona określoną czynność.

Przykłady?

  • "Wyjątkowa oferta! Oni już z niej skorzystali i dziś cieszą się życiem bez bólu kręgosłupa!";
  • "Kup rower i odbierz pompkę w prezencie. Mazurskie lasy czekają!";
  • "E-book, który odmieni Twój biznes. Pobierz i zobacz swoje błędy jak na dłoni!".

Zobacz, każdy z tych nagłówków wykorzystuje inny sposób przemawiania do klienta. Pierwszy roztacza wizję życia bez bólu kręgosłupa, a więc większej aktywności i radości, przed tymi, którzy trafili na landing page. Drugi – działa na wyobraźnię osób szukających roweru, nie dość, że dostaną pompkę gratis, to jeszcze zestaw ten świetnie przysłuży się im w jeździe po mazurskich lasach. Trzeci – obiecuje, że e-book uświadomi biznesmenowi błędy, które dotychczas popełniał.

Każdy z nich mógłby brzmieć inaczej: "Dobry środek na ból kręgosłupa", "Pompka gratis do roweru", "E-book biznesowy". Zauważasz różnicę?:) 

Informacje o produkcie/ usłudze napisane językiem korzyści

Dość często spotykanym błędem popełnianych na landing page'ach jest wymienianie cech produktu/ usługi. Ludzie nie mają czasu domyślać się, jakie korzyści odniosą z zakupu drukarki drukującej z szybkością 39 stron na minutę. Dużo bardziej na ich wyobraźnię oddziałamy, gdy podkreślimy, że dzięki takiej szybkości zaoszczędzą czas, który będą mogli poświęcić na ulubioną rozrywkę.

Cechy są ważne, nasi klienci muszą wiedzieć, co kupują, i ich pomijanie jest błędem. Ale za każdym razem, kiedy tworzysz teksty na landing page, niech przyświeca Ci chęć odpowiedzi na pytanie, co klient z danej cechy będzie miał.

Informacje o tym, co Ciebie i Twoją ofertę odróżnia od konkurencji

Ludzie lubią wyjątkowość. Wartość w przedstawionej na landing page ofercie (bez względu na to, jaki cel postawiony został przed nią) zobaczą wówczas, gdy przedstawimy im, co nas lub naszą ofertę odróżni od innych podobnych propozycji. Wystarczy jedno zdanie, które sprawi, że ludzie poczują, że uczestniczą w czymś wyjątkowym. Przykład? Podkreśl, że Twoja oferta jest z Polski i klienci, korzystając z niej, wspierają rynek pracy. Albo zapewnij, że klient kupuje od firmy, która kocha zwierzęta i respektuje ekologię.

Jeśli to możliwe, wskaż niższą cenę, lepszą relację ceny do jakości, większy wybór, bezpłatną dostawę, rabat - jednym słowem element, który sprawi, że Twoja oferta wyda się klientowi wyjątkowa i atrakcyjna.

Elementy budujące zaufanie

Umieść na landing page elementy, które potwierdzą, że mówisz prawdę. Zaświadczenia, referencje, opinie, certyfikaty, świadectwa jakości, linki do profili w mediach społecznościowych - wszystko, co tylko poświadcza, że masz odpowiednie doświadczenie, kwalifikacje, renomę. Jako że landing page ma być prosty i w miarę krótki, nie umieszczaj wszystkich certyfikatów, jakie masz, bo może się okazać, że zdominują one tę stronę. Wybierz kilka najważniejszych i najbardziej przekonujących.

Warto te elementy uwiarygadniające Ciebie i Twoją ofertę umieszczać w pobliżu przycisku C2A. Klient będzie bardziej skłonny kliknąć, jeśli będzie wiedział, że może Ci zaufać.

Wezwanie do akcji – call to action

Klient musi wiedzieć, co robić po trafieniu na Twoją stronę. Musisz jasno zakomunikować, o co w tym wszystkim chodzi. Pomoże w tym przycisk, ale nie taki zwykły, lecz odpowiednio przygotowany. Przycisk call to action (C2A) musi informować, co klient ma zrobić (to jednocześnie Twój cel jego wizyty na landing page). Musi więc posiadać jasno sprecyzowaną informację, co się stanie, kiedy klient kliknie w przycisk C2A. Przykładowe teksty: "Kliknij i kup e–book w promocyjnej cenie", "Chcę przejść dalej i kupić ręcznik w niższej cenie", "Zapisz się na newsletter", "Rezerwuję miejsce", "Pobierz wersję próbną za darmo".

Więcej o efektywności elementów C2A przeczytasz w naszym wpisie Wzrost sprzedaży dzięki elementom C2A.

Odpowiednio dobrane zdjęcia

Zdjęcia na landing page'u nie mogą być przypadkowe. Żyjemy w epoce obrazków i to obrazki najsilniej z całego landing page'a będą przemawiały do wyobraźni klienta, to od nich w dużej mierze będzie zależało, czy klient kliknie w przycisk i wykona zaplanowaną przez nas czynność. Wybieraj kolorowe zdjęcia przedstawiające ludzi. To ważne – zdjęcia z ludźmi angażują dużo mocniej, niż zdjęcia rzeczy, ułatwiają też utożsamienie klienta z czynnością, jaką ludzie wykonują na fotografii.

Fotografie mogą też sprytnie skierować wzrok klienta na pożądany element, np. zdjęcie ludzi, którzy wskazują dłońmi przycisk C2A spowoduje, że klient na niego spojrzy i będzie bardziej chętny do kliknięcia.

Zdjęcia powinny być maksymalnie dostosowane do celu, jaki chcemy osiągnąć za pomocą landing page. Wysoka jakość i umiar obowiązkowe.

 

Pamiętaj, że:

  • landing page ma być prosty i czytelny, by klient nie czuł się zagubiony, kiedy na niego trafi. Prostota jest największym sprzymierzeńcem konwersji, proste komunikaty, jasne polecenia doprowadzą klienta tam, gdzie chcemy;
  • przycisk wzywający do działania musi być odpowiednio opisany i wyeksponowany. Nie możesz pozwolić, by zlewał się z tłem, lub by napis na nim był nudny i nieprzekonujący. Wykorzystaj jego moc;
  • teksty muszą być zwięzłe. Na nic zasypanie klienta informacjami o tym, jak genialny jest produkt, jeśli po 5 zdaniach znudzi się i przestanie czytać. Postaw na krótkie, konkretne teksty napisane stylem zgodny ze strategią. Jeśli już musisz tworzyć teksty z akapitami, pamiętaj, aby akapity nie miały więcej niż 2-3 zdania. Dłuższe zniechęcają;
  • landing page ma jeden konkretny, wyznaczony przez Ciebie cel. Jeden, nie siedem. Jeśli chcesz, żeby klient za jego pomocą coś kupił, nie umieszczaj tuzina linków "przy okazji". Klient może pogubić się, o co tak naprawdę tu chodzi, a Ty stracisz konwersję.

Landing page to naprawdę potężne narzędzie, dzięki któremu możesz osiągnąć zamierzone cele. Postaraj się, aby była to osobno przygotowana strona i nie rezygnuj z żadnej okazji do tego, aby wzmocnić wymowę jej elementów. Pamiętaj też, że agencja Oxido jest do Twojej dyspozycji - jeśli tylko potrzebujesz wzmocnić swój biznes landing pagem - doradzimy i zrobimy to dla Ciebie!

 

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!