Mysza

Elementy, które zapewniają sukces strony internetowej

Projektowanie stron WWW, które odnoszą sukces, to sztuka wymagająca umiejętności łączenia wielu elementów w całość. Co zrobić, aby strony miały moc, a ich wyniki napełniały zadowoleniem? Zapraszamy do lektury!

Czasy prostych stron-wizytówek, zwłaszcza w biznesie, dawno minęły. Większość osób zdaje sobie sprawę, że strona WWW ma dużo więcej celów i funkcji, niż zwyczajne informowanie o zakresie usług i adresie siedziby. Ci, którzy uważają, że to wystarcza, łatwo dają się wyprzedzać konkurencji. Strony WWW stają się dziś rozbudowanymi kompendiami, nie tylko na temat firmy, ale także jej usług. Firmy blogują budując wizerunek ekspertów, oferują na stronach zaawansowane aplikacje ułatwiające dokonywanie wyboru, umieszczają rozbudowane galerie, darmowe materiały do pobrania i wiele innych udogodnień, które sprawiają, że strony żyją i z powodzeniem realizują cele.

Tak naprawdę tylko takie strony mają szansę, na e-sukces. Nowoczesne, z ciekawym designem, szybkie, dostosowane do urządzeń mobilnych, rozbudowane w miarę potrzeb, a najlepiej te potrzeby wyprzedzające. 

Projektowanie stron WWW z myślą o sukcesie

Brzmi jak frazes, ale zlekceważenie tego może przełożyć się na gorsze osiągnięcia strony. Dlatego stać za tym powinno głębokie zastanowienie nad elementami, które ten sukces zapewnią. Co więcej, sukces ten należy zdefiniować!

Dla każdej strony sukcesem może być coś innego. Założona liczba odsłon miesięcznie, pobranie określoną liczbę razy katalogu produktów, wysłanie określonej liczby zapytań przez formularz kontaktowy, osiągnięcie konkretnej liczby telefonów do firmy z poziomu strony, rozkręcenie forum, duża częstotliwość wspominania o stronie w mediach społecznościowych, pokaźna liczba kont założonych na stronie – to wszystko może definiować sukces. Bez jego określenia – najlepiej już na samym początku – trudno będzie zaprojektować stronę jak najbardziej efektywną.  

Dlatego najlepiej o sukcesie myśleć już na etapie projektowania.

Elementy, które nadają kierunek projektowaniu stron WWW

Nie ma jednej uniwersalnej recepty na sukces strony. Zbyt wiele jest branży: ich potrzeb, oczekiwań i celów. Ale są elementy, które pomogą osiągać sukces. A jego podstawą jest przede wszystkim zrozumienie potrzeb tej grupy użytkowników, dla której strona powstała. Odpowiedzią na te potrzeby powinna być dobrze zaprojektowana strona z elementami, które są intuicyjne w użyciu. Wśród nich:

Jedna usługa, jedna podstrona

Czasem oszczędności każą upychać opisy wielu usług na jednej podstronie. To bardzo złe podejście. Nie każdy klient jest zainteresowany wszystkimi usługami, a dotarcie do konkretnej może być na tyle czasochłonne, że się zniechęci i opuści stronę. 

Umieszczenie wszystkich (lub kilku) usług na jednej stronie jest też błędem z punktu widzenia SEO. Tytuł strony, opis meta i słowa kluczowe powinny dokładnie określać zawartość strony – to też ważne informacje dla robotów wyszukiwarkowych oraz samych użytkowników. Jeśli w tytule umieścimy słowo "Usługi", będzie ono zbyt ogólne, żeby dało dobry efekt w postaci wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli natomiast stworzymy kilka podstron, z których każda będzie poświęcona innej usłudze, wówczas możemy je prawidłowo zatytułować i zoptymalizować pod SEO. Da to dużo lepszy efekt zarówno dla samych użytkowników, jak i dla wyników pozycjonowania.

Lekkość strony z myślą o szybkości

Na każdym etapie projektowania strony internetowej pamiętać należy, że jednym z najważniejszych kryteriów sukcesu strony jest szybkość jej wczytywania. Przy wdrażaniu każdej kolejnej funkcjonalności należy zadać pytanie, czy nie obciąży ona strony na tyle, aby zauważalnie i negatywnie wpłynąć na szybkość wczytywania? Jeśli tak, należy poświęcić więcej czasu optymalizacji lub z funkcjonalności zrezygnować.

Szybkość wczytywania witryny to podstawa w dzisiejszym świecie. Jest ważna zarówno dla użytkowników, jak i dla Googli – wyszukiwarka ta premiuje wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania strony ładujące się szybko. Dlatego poważnie należy podejść do każdego elementu strony i poddać go możliwie największej optymalizacji.

Łatwość kontaktu

Nie możesz kazać potencjalnemu klientowi zbyt długo szukać kontaktu z Tobą. Wręcz kontakt ten zawsze powinien mieć on pod ręką. Najlepiej dane teleadresowe umieścić w stopce, która znajdzie się na każdej stronie i podstronie. Warto oprócz tego umieszczać wezwanie do działania w postaci np. przycisków, które przenoszą do strony z kontaktem.

Na stronie z kontaktem należy podać wszystkie dane, jakie klientowi mogą być potrzebne. Nie wystarczy tylko adres mailowy lub tylko telefon. Szczątkowe informacje kontaktowe wzbudzają podejrzenia i na pewno nie służą budowaniu zaufania do firmy, co może skutkować odpływem potencjalnych klientów. Warto podać adres siedziby, mapę dojazdu, numery telefonów, faksu, adres e-mail. Świetnie też działa formularz kontaktowy. Nie można zapomnieć o potwierdzeniu dla klienta, że jego wiadomość wysłana przez nasz formularz została wysłana poprawnie!

Portfolio i case studies

Nawet jeśli powiesz, co umiesz zrobić, nigdy nie będzie to miało tak dużej siły, jak pokazanie tego, co już zrobiłeś. Opis realizacji to niesamowicie skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów. Na stronie internetowej powinien być wzbogacony zdjęciami, infografikami i interaktywnymi materiałami, dzięki którym klient w przyjemny sposób dowie się, co potraficie Ty i Twoja firma.

Dokonania mogą mieć postać skrótowego portfolio, ale i bardziej rozbudowanych studiów przypadku (case studies). Najlepiej jednak użyć zarówno jednego, jak i drugiego!

Informacje zaprezentowane w atrakcyjny sposób

Czasy, kiedy nikt nie buntował się przeciwko artykułom gazetowej długości zaprezentowanym na stronach WWW, już dawno minęły! Krótkie akapity, atrakcyjne nagłówki, infografiki, linki, galerie i inne widżety – tak się dziś pisze i tworzy dla internetu. Informacje nie mogą nudzić, całość musi być zaprezentowana tak, aby klient po jednym rzucie okiem, już wiedział, co firma oferuje i czy jest to oferta dla niego.

Oczywiście, ważny jest tu też dobry copywriting. To tekst jest podstawą wszystkiego, słowo może wiele. Dlatego na nic się zda imponująca grafika, jeśli teksty będą źle napisane. Złymi tekstami nie da się osiągnąć w zasadzie niczego, dobre są podstawą zaufania i wszelkich późniejszych interakcji. Jesteście ciekawi, jak budować zaufanie za pomocą content marketingu? Już pisaliśmy o tym na naszym blogu, zapraszamy do lektury :)

Strona przyjazna urządzeniom mobilnym

To już standard, jednak wciąż są firmy, które nie są przekonane, że ich strona na urządzeniach mobilnych musi wyglądać tak samo, jak na desktopach, a także zachować pełnię funkcjonalności. 59% Polaków korzysta ze smartfonów, 24% z tabletów (wg raportu Mobile i digital w Polsce i na świecie w 2016 r.). Używają ich także do przeglądania sieci i jeśli nasza strona wyświetla się źle, to jest więcej niż pewne, że nie będą jej przeglądać. Tym samym stracimy klienta.

 

Poza elementami, które należy uwzględnić w projektowaniu strony internetowej, warto pamiętać o błędach w tworzeniu stron WWW, których należy unikać. A jeśli Wasz biznes potrzebuje dobrze zaprojektowanej strony, bez błędów, stworzonej dla konwersji, to zapraszamy serdecznie do kontaktu z nami! Firma Oxido nie tylko stworzy stronę w pełni odpowiadającą potrzebom czasów i dostosowaną do Waszego biznesu, ale także doradzi innowacyjne rozwiązania, które wzniosą Wasz biznes na wyższy poziom! :)

 

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!