Mysza

10 cech, jakie powinna mieć efektywna platforma e-commerce

Rynek platform e-commerce jest dość rozbudowany, dlatego klienci często stają wobec problemu, którą z nich wybrać, aby wspierała sprzedaż i była solidnym narzędziem w codziennej pracy. Dziś przedstawiamy Wam te cechy platform e-commerce, które to zapewnią!

Platformy e-commerce mogą bezpośrednio przekładać się na decyzje zakupowe klientów, a tym samym wysokość dochodów firmy. Dlatego jej wybór to jedna ze strategicznych decyzji firmy. W tym obszarze lepiej nie szukać kompromisów, a nawet oszczędności, może się to bowiem przynieść odwrotne skutki: niskie dochody ze sprzedaży i niezadowolenie pracownika z używanego na co dzień narzędzia pracy. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze platformy e-commerce?

1. Intuicyjny interfejs

Nigdy nie decyduj się na wybór platformy e-commerce bez wcześniejszego jej przetestowania ze szczególnym uwzględnieniem interfejsu. Sprawdź, czy z poziomu strony głównej interfejsu od razu jesteś w stanie trafić w każde miejsce systemu, czy też musisz się zastanawiać, gdzie są jakieś jego elementy. 

Dobra platforma e-commerce posiada przyjazny i intuicyjny interfejs. Nie tylko jest on miły dla oka, ale też funkcjonalny: wszystko, co potrzebne w codziennej pracy, jest dostępne pod ręką, platforma ma też narzędzia wspierające pracę: etykiety, możliwość sortowania, zaawansowane opcje wyszukiwania. Jest też responsywna, czyli dostosowuje się do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Minęły już czasy, kiedy niemal wszyscy korzystali wyłącznie z komputerów stacjonarnych, dziś pracujemy na laptopach, smartfonach i tabletach i to ważne, aby platforma na każdym z nich była czytelna i umożliwiała bezproblemową pracę.

2. Platforma e-commerce przyjazna klientom

Ta część systemu, którą Ty i Twoi pracownicy wykorzystujecie w codziennej pracy to jedna strona medalu. Druga, nie mniej ważna, to obszar, do którego dostęp mają klienci. Tu także musi być perfekcyjnie, intuicyjnie i bezkompromisowo. 

Przede wszystkim konto użytkownika musi być tak skonstruowane, aby gromadziło minimum informacji niezbędnych do realizacji zamówień, nie było przeładowane i przekombinowane, lecz proste i wzbudzające zaufanie. Powinny się w nim znaleźć dane, które bez problemu można edytować, statusy zakupów, historia, a także linki umożliwiające nawiązanie kontaktu ze sklepem, a najlepiej z indywidualnym opiekunem. Dzięki temu klient zyska pewność, że może liczyć na wsparcie, a konto jest jego prywatną przestrzenią w serwisie.

3. Prostota zakupów

Czy zdarzyło się Wam porzucić zakupy w danym sklepie w sieci, bo byliście proszeni o wiele informacji, a cały proces przeciągał się w nieskończoność? To dość częsta sytuacja, a dobrze zaprojektowana platforma e-commerce jest w stanie przeciwdziałać porzucaniu koszyków. To proste. Proces zakupowy musi być prosty i jednoznaczny, a liczba wymaganych informacji minimalna.

Dlatego Wasza platforma e-commerce powinna umożliwiać zakupy bez rejestracji: nie każdy użytkownik ma ochotę zakładać konto w serwisie, wielu woli dokonać zakupów po prostu szybciej. Ważne jest też, aby zrobienie zakupów było możliwe na jednej stronie: klient poda tu swoje dane oraz informacje o zamówieniu i po naciśnięciu przycisku zamówienie zostanie złożone. Kolejne strony, na których jest proszony o podanie kolejnych danych, mocno działają na niekorzyść i niosą ryzyko porzucenia koszyka.

4. Łatwość integracji

Być może w codziennej pracy używasz już sporo narzędzi. Dobra platforma e-commerce pozwoli na integrację z przynajmniej częścią z nich. Dzięki temu stanie się rozbudowanym systemem, dzięki któremu w łatwy sposób zarządzać będziesz codzienną sprzedażą.

5. Dostęp do narzędzi analitycznych

Dostęp do statystyk to podstawa, bowiem odpowiednia ich interpretacja pozwala na rozwój, rozumienie i eliminowanie błędów, analizę zachowań konsumentów, identyfikację słabych punktów sklepu. Dane o źródłach sprzedaży, liczbie odsłon stron poszczególnych produktów, ogólnego ruchu w sklepie, dane demograficzne, dane o zachowaniach klientów, o wpływie sezonowości na ruch - są tak naprawdę bezcenne dla efektywnego prowadzenia e-sklepu.

Ważne, aby statystyki były dostarczane przez zaufanego dostawcę, najlepiej Google Analytics. To najlepsze dostępne obecnie narzędzie analityczne.

6. Widżety 

Dobra platforma e-commerce powinna być wyposażona w widżety, dzięki którym szybko można ją rozbudować o dodatkowe funkcjonalności. Są to niewielkie moduły, przygotowane wcześniej przez twórców, które można zaimplementować często paroma kliknięciami.

Bannery wyświetlające informacje o promocjach, aktualności, galerie, formularze zapisu na newsletter to tylko niektóre z widżetów, które nie muszą być potrzebne od razu, ale zapotrzebowanie na nie może pojawić się w przyszłości. To ważne, aby ich implementacja nie zajmowała zbyt dużo czasu.

Jeśli korzystamy z systemu licencyjnego, powinniśmy także od twórców platformy e-commerce oczekiwać elastyczności i szybkiej reakcji na potrzeby. Innymi słowy: powinni być oni skorzy do współpracy przy opracowywaniu nowych widżetów. Nie tylko wspiera to konkretny biznes, ale pomaga także rozwijać się całej platformie.

7. Wsparcie zakupów

Zakupy dokonywane w internecie są specyficzne, dlatego należy zadbać o obecność funkcjonalności, które je usprawnią i uczynią bardziej satysfakcjonującymi. Jest to np. porównywarka produktów, która pozwala zestawić ze sobą dwa lub więcej produkty i wybrać ten, który jest bardziej odpowiedni.

Warto też, aby platforma umożliwiała dodawanie opinii o produktach, wysyłanie zapytań, wyświetlała powiązane produkty, a także te, które zainteresowały klientów, którzy kupili podobny produkt.

8. Opcje dostaw

Sposób dostawy dostępny dla klienta może zadecydować o zakupie lub zniechęcić i skłonić do przejścia do konkurencji. Dlatego ważne jest, aby platforma e-commerce umożliwiała szybkie dodanie wielu sposobów dostaw. Ważne też, aby cena bezproblemowo doliczała się do ogólnego kosztu zakupów.

9. Polityka rabatowa

Najlepsze platformy e-commerce oferują zaawansowaną politykę rabatową. Począwszy od łatwego generowania kodów rabatowych, po automatyczne ich udzielanie w określonych warunkach, np. w przypadku kupienia określonej liczby produktów. Rabaty mogą być udzielane także konkretnym użytkownikom, np. należącym do uprzednio zdefiniowanej grupy.

10. Wsparcie techniczne

Upewnij się, czy platforma, którą chcesz wybrać, oferuje szerokie wsparcie techniczne. Sprawdź, jak szybko jej twórcy są w stanie zareagować, kiedy pojawi się jakikolwiek problem. Zapytaj o szkolenia, także dla zespołu. Upewnij się, że nawet w niedziele i święta będzie możliwość kontaktu w razie potrzeby.

To podstawa, aby praca z platformą odbywała się sprawnie i nieprzewidziane problemy nie przerywały jej na dłuższy czas.

To wszystko, a nawet więcej, oferuje platforma e-commerce od Oxido. Wiele lat pracy naszego zespołu zaowocowało stworzeniem platformy, która odpowie na wymagania nie tylko małych i średnich, ale również dużych firm. Jesteśmy elastyczni, platforma jest wciąż rozwijana, a Klienci chwalą ją za intuicyjność i mnóstwo możliwości. Chcecie dowiedzieć się więcej? Jesteśmy do Waszej dyspozycji!

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!