Mysza

Zakupy w sieci tak samo efektywne, jak stacjonarnie? Mamy sposób!

Wyobraź sobie, że Twoi Klienci kupując w sklepie internetowym, są tak samo zadowoleni, jakby kupowali w sklepie stacjonarnym. Widzą, co kupują i dzięki temu unikają rozczarowań. Niemożliwe? Oxido ma swój sposób.

Mimo że coraz więcej osób kupuje w sieci*, wszyscy zgadzają się co do oczywistych wad tego sposobu. Kupując w sieci, dysponujemy tylko i wyłącznie zdjęciem produktu, czasem dodatkowo filmem. Nie możemy dotknąć, ani przymierzyć. Często mamy zdjęcie produktu w jednym tylko wariancie, podczas gdy występuje on w wielu różniących się szczegółami: kolorami, wymiarami, dodatkami. Inne wersje klient już musi sobie wyobrazić. Jeszcze gorzej, gdy kupujemy np. meble. Wówczas mamy zdjęcie komód, stołów, witryn, szafek w oderwaniu od tła. Bardzo trudno jest sobie wyobrazić stworzoną z nich kompozycję.

Sytuację tę wynagradza ogromna różnorodność: zasoby sklepów internetowych znacznie przekraczają zasoby chociażby największego sklepu stacjonarnego. Bardzo często też w sieci można kupić taniej. Z tego względu mimo problemów, ludzie coraz częściej robią zakupy właśnie w internecie.

Niestety, część zakupów jest nietrafiona, a klienci rozczarowani. Nie wszyscy umieli sobie wyobrazić produkt w kolorze, którego widzieli tylko próbkę, inni nie doczytali wymiarów, jeszcze inni nie trafili z doborem dodatków i ostateczny efekt im się nie podoba. Wiele z tych osób będzie chciało zwrócić produkt, a to oznacza straty dla firmy. Zwłaszcza jeśli był to produkt konfigurowalny – jego powtórne sprzedanie może być trudniejsze. Czy jest na to rada?

Konfiguratory produktów od Oxido

Rozwiązaniem większości tych problemów może być konfigurator produktu. To interaktywne narzędzie on-line, tworzone z myślą o potrzebach i ofercie konkretnej firmy. Przygotowujemy je tak, aby przejrzyście prezentowało ofertę firmy, a każdy produkt, który ma wersje, mógł być skonfigurowany przez klienta w czasie rzeczywistym.

Co to oznacza? Klient wybiera produkt, który chce dopasować. Na ekranie swojego urządzenia: komputera PC, laptopa, tabletu, a nawet smartfona, wyświetlone mu zostają wszystkie dostępne dla konkretnego produktu opcje: kolory, dodatki, rozmiary, wersje, kształty i wiele innych.

Klient klikając, sprawdza, jak wyglądać będzie  produkt w danej konfiguracji. Może zmienić w nim wszystko, co tylko zmienić można. Jeśli efekt nie spełnia oczekiwań, klikając w jeden przycisk może zresetować ustawienia i zacząć od nowa, włącznie z wyborem innego produktu jako bazowego. Nie ogranicza go czas, konfigurować może zarówno w parku, jak i w zaciszu domowym, przy kubku kawy. 

Konfiguratory dopasowane do specyfiki biznesu

Konfigurator może być wykorzystywany w wielu branżach. W branży odzieżowej klienci mogą dopasowywać szczegóły zamawianych ubrań; w meblowej: konfigurować wersje mebli, a nawet sprawdzać, jak wyglądają w całych zestawieniach; w branży elektronicznej: dostosowywać szczegóły zamawianych urządzeń.

Ale to nie wszystko. Konfigurator można z powodzeniem wdrożyć w branży drzwi, okien, bram i żaluzji; podłóg; farb; naklejek ściennych; a nawet w branży motoryzacyjnej (dostosowanie szczegółów kupowanego auta czy innego pojazdu). Jest to narzędzie na tyle uniwersalne, że przyda się nawet w branży ubezpieczeń.

Niezależnie od tego, w której branży działacie, znajdziemy sposób, żeby dopasować konfigurator tak, żeby spełniał założone cele. Nasi graficy i programiści dopasują w nim wszystko: począwszy od szaty graficznej, dostosowanej zarówno do identyfikacji wizualnej Waszej firmy, po funkcje, które będzie konfigurator miał. Zaprojektujemy cały proces dokonywania zakupu: od wyboru produktu bazowego po kolejne kroki prowadzące klienta do złożenia zamówienia i szczęśliwego zakupu.

Jak konfigurator podniesie zadowolenie z zakupów?

Po pierwsze: któż z nas nie lubi dostawać dokładnie tego, czego naprawdę chce? Konfigurator sprawi, że klient będzie miał poczucie uczestniczenia w powstawaniu idealnie dostosowanego do potrzeb produktu od samego początku. Narzędzie to da mu też poczucie, że dostaje zindywidualizowany, nie masowy produkt. I że sprzedawca jest w stanie odpowiedzieć na jego potrzeby.

Klient na konfiguratorze produktu zobaczy kupowany produkt jeszcze przed złożeniem zamówienia. Jeśli nie będzie zadowolony, nie zamówi go, lecz rozpocznie proces konfigurowania od nowa, wybierając tym razem inne parametry produktu. Proces ten może powtarzać aż do uzyskania tego, o co mu chodziło. Dlatego jest pewność, że w momencie, kiedy klient wyśle zamówienie, będzie ono dotyczyło takiego produktu, jaki on naprawdę chce. Oznacza to zminimalizowaną liczbę zwrotów i większą liczbę zadowolonych klientów. A jeśli klient raz kupił produkt, z którego jest naprawdę zadowolony, będzie skłonny w sklepie z konfiguratorem dokonać zakupów ponownie.

Tak efektywnie, jak w sklepie stacjonarnym

Konfigurator produktu wznosi zakupy on-line na wyższy poziom. Daje nowe możliwości, bo dzięki niemu Klient wie, co kupuje, dokładnie tak, jak w sklepie stacjonarnym, gdzie produkt w każdej wersji można zobaczyć. Nasze narzędzie sprawia, że łatwiej uniknąć rozczarowania związanego z faktem nabywania produktu na odległość. Co prawda Klient go nie dotknie, ale zobaczy go w identycznej wersji, jak ta, którą otrzyma po złożeniu zamówienia.

Również sprzedawca odniesie sporo korzyści. W sklepie stacjonarnym sprzedaż jest łatwiejsza, niż w internetowym, ponieważ sprzedawca od razu ma komplet informacji. W e-sklepie czasem łatwo o niedomówienia, błędnie złożone zamówienia, braki – zwłaszcza jeśli zamówienie jest niestandardowe, a klient na ostatnim etapie musi uzupełnić samodzielnie jego szczegóły. Natomiast konfigurator gromadzi od klienta wszystkie informacje niezbędne do wysłania zamówienia. Obsługa sklepu dostaje komplet, dzięki czemu realizacja jest dużo bardziej sprawna, a ryzyko popełnienia pomyłki jest zminimalizowane.

 

Chcecie zobaczyć nasze konfiguratory w działaniu? Konfigurator drzwi Disting oraz konfigurator drzwi Bastion każdego dnia wspierają sprzedaż naszego Klienta, firmy KR Center i sprawiają, że klienci dostają dokładnie takie drzwi, o jakie im chodziło. Mnogość opcji oraz zaimplementowane funkcjonalności (np. zmiana tła, możliwość odwrócenia ściany) są tego gwarancją!

Potrzebujecie konfiguratora dla Waszego biznesu? Jesteśmy do usług i zapraszamy do kontaktu!

*W 2016 roku już ponad połowa Polaków robiła zakupy w sieci. Dane za raportem pwc.pl.

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!