Mysza

6 zalet bloga dla segmentu B2B

Istnienie firmy w sieci to coś więcej niż strona www. Żeby się wyróżnić i zostawić konkurencję w tyle, trzeba pójść dalej – starannie zaplanować strategię obecności firmy w internecie. Dlaczego uważamy, że blog się tu sprawdzi?

Segment B2B obecnością w sieci walczy przede wszystkim o utrzymanie dotychczasowych klientów, dopiero w drugiej kolejności o pozyskanie nowych. W obydwu tych rodzajach działań podstawą jest wizerunek. Pierwsza jego część to wizerunek realny: zasadza się on na wysokiej jakości obsłudze, terminowości wykonywanych zleceń, fachowości. Ogółem rzecz biorąc: to poważne podejście do klienta biznesowego w codziennych interesach. Druga część to wizerunek sieciowy. Internet otwiera tu przestrzeń ogromnych możliwości. Tak jak media społecznościowe mogą pomóc budować wyobrażenie o naszej firmie tak jak tego zapragniemy, od luzaków po chłodnych profesjonalistów; tak blog może przekonać naszych partnerów, że:

1. Jesteśmy profesjonalistami

Bodaj żadne internetowe działanie bardziej nie przekona biznesowych partnerów, że znamy się na rzeczy, niż merytoryczne posty świadczące o naszej wiedzy i kompetencjach. Co więcej – branżowe posty na blogu to tematy, które interesują także biznesowych partnerów. To wspólna przestrzeń waszych zainteresowań. Napisane ciekawie i publikowane systematycznie sprawią, że będą chcieli wracać, jak wraca się do Wikipedii. Walt Disney powiadał: „Rób rzeczy tak dobrze, że inni będą chcieli zobaczyć to jeszcze raz i przyprowadzą jeszcze swoich przyjaciół”.

2. Jesteśmy „źródłem”

Tworzenie wartościowych treści prędzej czy później zwróci uwagę internautów na blog Waszej firmy. Przyciągnąć może wielbicieli serwisów społecznościowych, dziennikarzy szukających ekspertów w danej branży, twórców publikacji. Content is king – diagnozował w 1996 roku Bill Gates. To zdanie aktualne także dziś w odniesieniu do bloga firmowego – to królestwo treści, która może przynieść naprawdę wiele zysków. Bycie cytowanym źródłem to ostateczne potwierdzenie statusu eksperta. Warto do niego dążyć!

3. Działamy

Lubimy aktywnych ludzi, lubimy też tętniące życiem firmy. Stale aktualizowany blog ożywia całą działalność. Wypełniony treściami, które dowodzą, że reagujemy na nowinki w branży, przekona naszych biznesowych partnerów, że nie spoczywamy na laurach – stale się rozwijamy i śledzimy trendy. Dzięki temu usługi dla nich świadczone są na najwyższym poziomie.

4. Rozwijamy się

Aby znaleźć dobre tematy na bloga, trzeba nieustannie nasłuchiwać, co w branży piszczy. To wartość także dla naszej firmy: niejako przy okazji śledzimy konkurencję, wypatrujemy nowych trendów. Wzmacnia to naszą innowacyjność, dostarcza bowiem inspiracji, motywuje, zachęca do działania.

5. Chcemy dyskutować

Możliwość komentowania postów, w tym także zadawania pytań, to bardzo dobry sposób na pokazanie, że jesteśmy do dyspozycji zawsze – także poza oficjalnymi godzinami pracy. Nie mamy nic do ukrycia, wystawiamy się na dyskusję, na trudne pytania, dajemy radę także na nie odpowiedzieć. Blog pokazuje nas od komunikatywnej strony. Co więcej, możliwość podzielenia się jego treścią w mediach społecznościowych sprawi, że świadomość naszej marki będzie rosnąć.

6. Znamy problemy partnerów i umiemy je rozwiązać

Działając w segmencie B2B na pewno spotkacie się z powtarzającymi się w mailach i telefonach pytaniach od partnerów biznesowych. Te pytania to tak naprawdę świetne pomysły na kolejne wpisy na blogu! Odpowiedzi na nie – zebrane w jednym miejscu, przypisane do odpowiednich kategorii na blogu, przez co łatwe do odnalezienia – tworzą kompendium wiedzy. To też plus w oczach nowych partnerów. Odesłanie ich na początku współpracy do miejsca, w którym wyjaśnione będą wątpliwości zanim jeszcze się pojawią, sprawi, że poczują się bezpiecznie we współpracy z Waszą firmą. To solidny filar zaufania.

 

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!