Mysza

Niech Cię zobaczą! 10 sposobów, aby zostać zauważonym w sieci

W swojej branży możesz być najlepszym z wszystkich specjalistów. Możesz też posiadać innowacyjne rozwiązania, znakomity sprzęt, unikatową wiedzę. Jeśli świat wirtualny się o tym nie dowie, Twój biznes nie będzie się rozwijał, a konkurencja wyprzedzi Cię błyskawicznie. Podpowiadamy Wam najlepsze sposoby, aby do tego nie doszło!

Wielu początkujących w biznesie zdaje sobie sprawę, że podstawowym medium służącym do promocji firmy i jej usług jest internet. Są przekonani, że wystarczy tu założyć stronę internetową, a klienci przyjdą sami. Niestety - nic bardziej mylnego. W internecie takich stron, jak Twoja, jest mnóstwo. Takich usług i produktów, jak Twoje - również jest mnóstwo. Nawet jeśli oferujesz coś bardzo innowacyjnego - sprytniejsza konkurencja, która wie, że o widoczność w sieci trzeba dbać - prześcignie Cię i przegrasz.

W internecie tak naprawdę grasz o uwagę klientów. Jeśli oferujesz naprawdę wysokiej jakości usługi lub produkty, to świetnie. Tylko nikt nie uwierzy Ci na słowo - zauważ, że konkurencja na swoich stronach również napisze, że oferuje wyjątkowe, najwyższej jakości, profesjonalne usługi. Tanie, wspaniałe produkty. Wygra banałami, bo klienci nieczęsto zadają sobie trud przefiltrowania frazesów.

Co zatem robić? - zapytasz. Mamy kilka rad.

1. Zgłoś swoją stronę w Googlach

W każdej sekundzie roboty wyszukiwarek przemierzają sieć w poszukiwaniu zmian, a także nowych stron. Podążają za miliardami linków. Jeśli dopiero zaczynasz i Twoja strona właśnie powstała, powinieneś dać znać wyszukiwarkowemu gigantowi Google o tym fakcie. Stronę zgłosisz za pomocą prostego narzędzia przygotowanego przez Google, które znajdziesz pod tym adresem. Jeśli tego nie zrobisz, Google znajdą Cię same, ale pod warunkiem, że do Twojej strony będzie prowadził jakikolwiek link z zaindeksowanej już strony.

2. Przeprowadź kampanię AdWords

Twoja strona nie będzie na pierwszych miejscach w Googlach od razu. Co więcej - będziesz musiał włożyć bardzo dużo wysiłku (i pieniędzy), aby się znalazła na pierwszych miejscach po wpisaniu fraz związanych z Tobą i Twoją ofertą. Dlatego dobrym rozwiązaniem na początku startu każdego nowego biznesu jest zainwestowanie w płatną reklamę AdWords. Reklama pojawia się w wyszukiwarce  natychmiast po jej skonfigurowaniu, ponadto płacisz jedynie za kliknięcie.

Dobrze skonfigurowana kampania AdWords to potężne narzędzie sprzedażowe. Zapewni świeżej stronie ruch, przyciągnie klientów i przysłuży się utrwalaniu marki w ich świadomości. Da też bardzo cenne dane o klientach i wyszukiwanych przez nich hasłach. Dane te mogą wpływać na całą strategię SEO!

3. Optymalizacja strony

Jeśli Twoja strona została stworzona zgodnie z najlepszymi praktykami optymalizacji - super. Oznacza to, że ma poprawnie skonstruowaną hierarchię nagłówków (od H1 do H6), każdy obrazek na niej ma przypisany atrybut "alt", ma pogrubienia ważnych fragmentów tekstu, poprawie skonfigurowane linkowanie wewnętrzne, odpowiednie anchory, listy wypunktowane. Jest nakierowana na odpowiednie słowa kluczowe, co wyraża się w poprawnym skonfigurowaniu tagów title, opisów strony głównej i podstron. Szybko się wczytuje i posiada wersję mobilną.

Jeśli jednak tak nie jest, postaraj się jak najszybciej to zmienić. Ułatwisz wówczas czytelnikom odbiór treści na niej zgromadzonej, a Googlom windowanie Twojej strony w wynikach.

4. Wysokiej jakości treść

Wartościowa treść to jeden z najbardziej uczciwych, a zarazem skutecznych (choć nie dający spektakularnych efektów w krótkim czasie) sposobów na wypozycjonowanie strony. Roboty Google są sprytne - umieją rozpoznać słabą treść przez porównanie kontekstów wyrazów z tymi w przeogromnych bazach. Dlatego popularne dawniej pisanie niemal pozbawionych sensu, ale bogatych w słowa kluczowe tekstów w żaden sposób już się nie sprawdzi. 

Podstawą jest unikalna treść - jeśli wybierzesz drogę na skróty i skopiujesz ją z internetu, roboty natychmiast to wykryją i obniżą Twoją stronę w wynikach. Unikalna treść powinna być dość obszerna, zawierać opisy firmy, działalności, kategorii, produktów, usług - to wszystko miejsca na słowa kluczowe. Powinna być też zoptymalizowana (patrz wyżej) zgodnie z wytycznymi Googli.

5. Słowa kluczowe

Jeśli nie wybierzesz słów kluczowych, na które będziesz chciał pozycjonować stronę, Twoje działania będą rozproszone i chaotyczne, a ich efekty będą się odsuwać w czasie. To ważne, aby wybrać słowa kluczowe powiązane z działalnością Twojej firmy (o średniej konkurencyjności - najpopularniejsze są bardzo okupowane i walka o widoczność po ich wpisaniu będzie długa i kosztowna).

Słowa kluczowe stosuj w tekstach umieszczanych na stronie (również w formach odmienionych).

6. Prowadź bloga

Firmowe blogi to potęga (pisaliśmy o tym, przekonując np. o skuteczności blogów w segmencie B2B). To znakomite miejsce na umieszczanie słów kluczowych (oczywiście bez popadania w przesadę!), a także na dostarczanie treści przydatnej dla użytkowników. Korzyści jest jednak więcej: dzięki blogowi budujesz też wizerunek eksperta w branży, a także tworzysz treści, które - jeśli będą wystarczająco dobre i interesujące - skłonią użytkowników do dzielenia się nimi.

Treść bloga również powinna być odpowiednio zoptymalizowana, żeby użytkownicy oraz wyszukiwarki mogli spokojnie je przyswajać. Ważna jest również systematyczność!

Blog daje duże możliwości w zakresie społeczności. Nowe treści na nim mogą być pretekstem do wysłania newslettera (newslettery od Oxido cieszą się dużą popularnością!), do udostępnienia w mediach społecznościowych, do dyskusji na forach czy innych blogach. Wszystko to zaowocuje linkami, które pomogą w osiąganiu coraz wyższych pozycji w wyszukiwarce!

7. Działaj w mediach społecznościowych

Zrób rozeznanie, która platforma społecznościowa w Twojej branży sprawdza się najlepiej. Po prostu sprawdź, co w mediach społecznościowych robi Twoja konkurencja, i jak im to wychodzi. Jest duże prawdopodobieństwo, że swoich klientów i konkurentów znajdziesz na Facebooku. To wciąż najpopularniejszy w Polsce portal społecznościowy. Zaplanuj kampanie na nim i opracuj pomysły na zdobycie fanów. Dostarczaj materiały, które będą chętnie udostępniane, bo przydają się Twoim klientom.

Pamiętaj o systematyczności. Nie może być dnia bez Twojej aktywności - tylko w taki sposób fanpage będzie się rozrastał.

8. Twórz treści i dziel się nimi

Oprócz bloga warto jest tworzyć treści, którymi będą się chcieli użytkownicy. Blog jest fantastyczny, bo dostarcza treści także dla wyszukiwarek. Jednak jeśli chodzi o użytkowników, to wszelkiego rodzaju infografiki i prezentacje nie mają sobie równych. W tego typu materiałach w dużej mierze grafika łączy się z treścią - to, co jest atrakcyjne wizualnie, zawsze budzi więcej emocji i chęć podzielenia się.

Dlatego zarezerwuj zasoby na tworzenie e-booków, dodatkowych materiałów w PDF, infografik i prezentacji, raportów, zestawień, wywiadów, katalogów. Każdy z takich materiałów może zostać puszczony w obieg, utrwali Twoją markę w świadomości, przysłuży się budowaniu wizerunku Twojej firmy jako eksperckiej, da linki zwrotne.

9. Twórz webinary

Webinary, czyli seminaria w internecie, stały się bardzo popularną formą promocji i zwiększania widoczności firmy w sieci. Spotkanie w z internautami i podzielenie się wiedzą niesie obopólne korzyści: Ty umacniasz swoją markę, a internauci zyskują darmową wiedzę i rozwiązanie swoich problemów.

Webinary mogą zostać nagrane, a następnie umieszczone na stronie jako materiały do pobrania. Mogą też być umieszczane w mediach społecznościowych.

10. Pozyskuj linki

Tworzenie treści, które są angażujące i ciekawe dla internautów, ma jeszcze jedną zaletę: pozwoli Ci pozyskiwać linki zwrotne. To bardzo ważne w procesie pozycjonowania strony - Google umieszczają wyżej te strony, które mają dużą liczbę wysokiej jakości linków przychodzących. Im więcej osób dzieli się treściami z Twojej strony (umieszczając oczywiście link do źródła), tym wyżej w rankingu na konkretne frazy jest Twoja strona.

Dlatego warto postawić na treści, które się internautom przydają. Wówczas dużo chętniej będą się nimi dzielili. Sam też zadbaj o ich promocję: skorzystaj z serwisów dziennikarstwa obywatelskiego, z blogów i wielu innych źródeł, w których możesz umieścić link. Pamiętaj, aby nie pozyskiwać ich hurtowo, za pomocą programów. To prosta droga do kłopotów.

Pamiętajcie, że o widoczność stron Waszych biznesów może zadbać również Oxido :) Bezpiecznie i skutecznie! Zapraszamy do kontaktu z nami!

 

 

Dodaj komentarz

Dodajesz odpowiedź do komentarza:

Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez moderatora. Dokładamy starań, by nastąpiło to najdalej następnego dnia roboczego. Więcej informacji w regulaminie.

Z góry dziękujemy za Twoją opinię!